TT9
Dokonalosť na správnej úrovni
Dá sa povedať, že snežné delo TT9 je malým bratom snežného dela TT10 a rovnako ako jeho „veľký brat“ spája maximálnu účinnosť s vždy prítomným pohodlným ovládaním. Turbína a veža tvoria jeden celok, všetky komponenty sú zabudované priamo v dele. Okrem toho sa snežné delo TT9 môže pochváliť zníženými emisiami hluku, optimálnym chladením stlačeným vzduchom a optimalizovanou turbínou. V kombinácii s vyvýšenou polohou na veži – jadro turbíny je vo výške 3,5 metra – je výkon jednoducho pôsobivý, najmä v hraničnom teplotnom rozsahu. TechnoAlpin.
Najvyšší zasnežovací výkon v hraničných oblastiach
Pre vyšší zasnežovací výkon v hraničných oblastiach má chladenie vzduchu na stroji rozhodujúcu úlohu. Snežné delo TT9 bolo vybavené novo navrhnutým a vylepšeným chladičom vzduchu. Vďaka výrazne väčšej chladiacej ploche dokáže vyvinúť nevídaný chladiaci výkon, čo umožňuje produkciu snehu perfektnej kvality, a to aj pri náročných teplotných podmienkach. Snežné delo TR10 tým pádom vyniká neprekonateľným zasnežovacím výkonom, a to najmä v oblastiach s hraničnou teplotou.
VŠETKO POKOPE
Séria TT je jediné vežové snežné delo na trhu, ktoré sa dodáva predmontované, čo značne znižuje námahu pri inštalácii na mieste. Vďaka nízkej hmotnosti dela, len 800 kg, je inštalácia jednoduchšia a rýchlejšia než kedykoľvek predtým. Stroj je mimoriadne vhodný aj na prepravu a inštaláciu helikoptérou.
Viac je viac: úplne nový systém ventilov a dýz
Pre snežne delo TT9 bol vyvinutý úplne nový systém ventilov a trysiek. Centrálny ventilový blok nahrádzajú samostatne riadené ventily. Každý tryskový blok na dýzovom venci je riadený samostatným ventilom, pričom je ich súhra vysoko inovatívna, priam dokonalá. Viac ventilov znamená viac výhod.
Šetrenie zdrojov: Dýzy sa vyprázdňujú prostredníctvom stlačeného vzduchu, čím sa zabráni unikaniu vody pri prepínaní rôznych ventilov. Prebytočná voda smeruje priamo do prúdu vzduchu, čím sa mení na sneh.
Prevádzková bezpečnosť: Centrálny ventilový blok a predné vypúšťanie už viac nebudú potrebné, keďže ich nahradí inovatívny princíp dýz a ventilov. Vďaka tomu sa už nebude pred strojom tvoriť ľad, čo výrazne prispeje k zvýšeniu prevádzkovej bezpečnosti.
Spoľahlivosť: Vďaka inteligentnému ventilovému obvodu sa ventily v prípade poruchy navzájom dopĺňajú, čo zabezpečuje, že je neustále otvorený dostatočný počet trysiek.
Najvyšší zasnežovací výkon v hraničných oblastiach
Pre vyšší zasnežovací výkon v hraničných oblastiach má chladenie vzduchu na stroji rozhodujúcu úlohu. Snežné delo TT9 bolo vybavené novo navrhnutým a vylepšeným chladičom vzduchu. Vďaka výrazne väčšej chladiacej ploche dokáže vyvinúť nevídaný chladiaci výkon, čo umožňuje produkciu snehu perfektnej kvality, a to aj pri náročných teplotných podmienkach. Snežné delo TT9 tým pádom vyniká neprekonateľným zasnežovacím výkonom, a to najmä v oblastiach s hraničnou teplotou.
Sneh s kvalitou drahokamov
Základom snehu perfektnej kvality sú najmenšie časti snežného dela. Optimálna zmes vody a vzduchu je rozhodujúcim faktorom. Všetky nukleátory snežného dela TT9 sú už od výroby vybavené otvorom s dvoma rubínovými zložkami, cez ktorý sa do stlačeného vzduchu dodáva správne množstvo vody. Rubínové zložky sa vyznačujú najvyššou odolnosťou proti opotrebeniu, a to aj pri použití agresívnej vody a vysokého prevádzkového tlaku. Okrem toho umožňujú neustálu výrobu vysokokvalitného snehu počas mnohých rokov a výrazne znižujú potrebu výmeny nukleátorov.
Motor, ktorý zvýši výkon
V prípade TT9 sú vrtuľa a kompresor poháňané iba jedným elektrickým motorom. Pritom ide o bezolejový lamelový kompresor, ktorý sa vyznačuje ešte rovnomernejším výstupom stlačeného vzduchu, nízkou hmotnosťou a jednoduchou údržbou.
Vždy na vrchole
Správna zasnežovacia poloha je pri efektívnej výrobe snehu kľúčová. Snežné delo TT9 disponuje úplne novým mechanickým konceptom, ktorý automaticky zabezpečuje správnu vertikálnu zasnežovaciu polohu dela pri jeho uvedení do prevádzky, a to dokonca aj v mobilnom vyhotovení. V budúcnosti sa snežné delo TT9 automaticky dopraví na správnu pracovnú polohu a po zasnežovaní sa vráti do svojej východiskovej polohy, čím bude v nečinnom stave vystavené menšiemu riziku poškodenia.
Cieľom tejto zmeny bolo okrem zlepšenia zasnežovacieho výkonu aj zjednodušenie práce zasnežovacích tímov. Východiskovú i pracovnú polohu snežného dela TT9 je možné individuálne prispôsobovať. Zlepšilo sa dokonca aj nastavenie otáčania vrtuľového snežného dela, čo umožňuje presnejšie rozprašovanie snehu na zjazdovke.
Obrazovka ako v kine
TechnoAlpin TT 9 snežné delo je vybavené najväčším dotykovým displejom na trhu. Do riadenia stroja boli integrované špecifické dotykové funkcie, vďaka čomu je obsluha stroja obzvlášť jednoduchá. Dotykový displej bol starostlivo prispôsobený požiadavkám zasnežovacieho tímu a vyniká jedinečnými funkciami.
Optimálna čitateľnosť: Vynikajúci jas a funkcia automatického stmavovania umožňujú skvelú čitateľnosť počas jasných a slnečných dní, ako aj v noci. Obrazovka je okrem toho bez problémov čitateľná aj z ostrých uhlov.
Funkčná aj v extrémnych situáciách: Displej je plne funkčný aj pri teplote -30 °C. Väčší rozostup medzi jednotlivými dotykovými elementmi umožňuje presné ovládanie aj v rukaviciach.
Dokonalosť a dizajn
Inovatívny a funkčný dizajn podčiarkuje dokonalú technickú stránku snežného dela TR9. Bočné kryty je možné odklopiť, čo umožňuje okamžitý prístup ku všetkým podstatným komponentom. Čelný kryt snežného dela TT9 je teleskopicky vysúvateľný, čo umožňuje rýchly prístup k dýzovému a ventilovému vencu bez potreby skladania krytu. Vďaka integrácii všetkých vyčnievajúcich častí do obloženia turbíny sa zjednodušuje údržba a zvyšuje bezpečnosť pri preprave.
Technické údaje
ELEKTRICKÉ VLASTNOSTI
Menovité napätie | 400 V |
---|---|
Menovitý kmitočet | 50 Hz |
Menovitý prúd | 35* A |
Pripojovací konektor | 5×63 A |
Menovitý výkon – POWER UNIT (turbína + kompresor) | 18,5 kW |
Vykurovanie | 1,0 kW |
ROZMERY
Dĺžka snežného dela | 1750 mm |
---|---|
Šírka snežného dela | 1470 mm |
Výška snežného dela | 1940 mm |
Výška podvozku | 385 mm |
Celková výška | 2405 mm |
Dĺžka [max.] | 3100 mm |
Dĺžka [bez oja] | 2460 mm |
Dĺžka [bez predného stabilizátora] | 2100 mm |
Šírka [max.] | 2200 mm |
Rozchod kolies [kolesá] | 2170 mm |
HMOTNOSTI
Snežné delo – kompresor | 652 kg |
---|---|
Rám so stabilizátormi | 120 kg |
Dvojitý zdvíhací hák | 38 kg |
KIT kolesový podvozok (GRPT0007) | 62 kg |
RÔZNE
Teplota prevádzky | -25 ÷ +2 °C |
---|---|
Počet otáčok | 1500 ot./min. |
Naklonenie turbíny | 45° |
Horizontálne otáčanie | 360° |
Natáčanie (automatické) | 180° |
VODA
Tlak vody počas prevádzky | 8 ÷ 40 barov |
---|---|
Vodný filter | 250 mikrónov |
Vodovodná prípojka – Camlock | 2 v |
OSADENIE TRYSIEK
Nukleátory | 6 |
---|---|
Pevné trysky – typu Quadrijet | 6 |
Pripojiteľné trysky – typu Quadrijet | 12 |
POZN.: Technické zmeny vyhradené.
Údaje podliehajú zmenám podľa typu zariadenia a/alebo krajiny inštalácie (vždy je potrebné riadiť sa schémou zapojenia).
Namerané hodnoty pri menovitom napätí vo výške 1 500 m nad morom a pri teplote 0 °C.